איך יוצרים מיתוג בעזרת התקשורת?
top of page

איך יוצרים מיתוג בעזרת התקשורת?

כולנו יודעים שמיתוג ותדמית חיוניים לכל עסק. בשילוב עם שיווק דיגיטלי, עבודה מול התקשורת יכולה לעזור מאוד למיתוג: גם כדי להגיע לקהל יעד נרחב, וגם כדי לבסס אמון עם כל לקוח פוטנציאלי, בעזרת פרסום כתבות וראיונות באתר העסק, בפייסבוק העסקי - וכן, גם בחיפוש בגוגל.


חשיפה בתקשורת יכולה להתקבל כאשר בעל העסק מסתייע ביועץ תקשורת שפועל מטעמו, או מפניות יזומות של בעל העסק שפועל באופן עצמאי. בשני המקרים על מנת לקבל את התוצאות הרצויות אליהם מכוונים, חשוב לפעול לפי תוכנית עבודה מסודרת, להתמיד ולתעד את שלבי העשייה.


השלבים ליחסי ציבור בשיטת עשה זאת בעצמך (DIY):


שלב ראשון - להקצות זמן לאיסוף מידע, קריאה והאזנה

  1. יחסי ציבור דורשים זמן קריאה וניתוח - על מנת לאסוף מידע ולעבד את הנתונים.

  2. איסוף מידע על כתבות וראיונות מתחום העיסוק – באמצעות קריאת עיתונים ומגזינים, גלישה באינטרנט באתרים הרלבנטיים וצפייה בתוכניות טלוויזיה. חשוב להאזין לתוכניות רדיו בהם מתראיינים אנשי מקצוע ולאתר מקומות רלבנטיים לפרסום בתחום הספציפי של העסק.

  3. שפת המדיה בערוצי התקשורת השונים - איך המסרים מועברים, צורת הכתיבה והניסוח של הכתבים והעורכים.

  4. לתעד את המידע הרלבנטי שנאסף - להכין כרטיסיה ייעודית לכל ערוץ תקשורת והמידע שנאסף עליו.


שלב שני – בניית תכנית עבודה

  1. תוכנית עבודה – חשוב להכין תוכנית עבודה מפורטת שכוללת רשימת נושאים לאייטמים וכתבות, לאיזה מדיה אנו מכוונים מבחינת הפניות והחשיפה, אלו מסרים הכתבה או הריאיון יכללו ועוד.

  2. נושאי הכתבה – על מנת להגדיל את הסיכויים שהאייטם או יפורסמו, חשוב לכתוב על נושאים שהינם אקטואליים או בעלי ערך לצד השני, טיפים או ביוגרפיה ייחודית, מידע על שירות או מוצר חדשני וכו'.

  3. איתור כתבות או אייטמים שפורסמו בנושא הרלבנטי – עריכת תחקיר ובדיקת השטח חיונית כדי לבחון האם פורסמו כתבות בנושא בעבר ומה נכתב אודותם, מהם משפטי המפתח שאפיינו את הכתבה, כיצד הוצגה הכותרת וכותרת המשנה וללמוד מן הכתבות הללו ולעשות התאמה לכתבה החדשה.


שלב שלישי – איתור אנשי המפתח: כתבים, עורכים ומגישים

  1. רשימת כתבים ועורכים – חשוב לערוך רשימה של כתבים, מגישים ועורכים הרלבנטיים לתחום הספציפי ולהם יועבר החומר. לאתר את המייל ואת הטלפון שלהם באמצעות פניה לרכז הכתבים או העורך במערכת.

  2. כתיבת הכתבה – אחרי איסוף החומר, חשוב לנסח כותרת מעניינת, לחדד את הכותרת בכותרת משנה מסקרנת ולהמשיך לגוף הכתבה. לאחר סיום הכתיבה מומלץ לחכות יום אחד ולחזור לקרוא למחרת, לערוך הגהה ולהעביר לתקשורת.


בשלב הרביעי - מעקב, התמדה וסבלנות

  1. התקשורת עם הכתבים והעורכים דורשת סבלנות – לעיתים הכתבים לא מגיבים להצעה לכתבה, הם מקבלים כמות עצומה של מיילים והצעות. לרוב הם מגיבים מהר יותר לכתובת מייל או פניה מגורם מוכר. רצוי להתקשר ולשאול האם קבלו את המייל ולהבין מה דעתם על ההצעה לכתבה. האם הם מעוניינים במידה נוסף, בסוג תוכן אחר או בזווית שונה. גם אם הכתבה לא פורסמה, כדאי לשמור על קשר ולשלוח בהמשך כתבות נוספות לאותו כתב, ועם הכתבה הנוכחית לפנות לעוד כתבים או עורכים.

  2. סבלנות – הסבלנות בתחום התקשורת והיחסי ציבור משתלמת, לכן ככל שפונים וכותבים כתבות ומייצרים אייטמים מגדילים את אחוזי ההצלחה. כשיתאפשר להשתמש בשירותי יחסי ציבור יהיה לכם הידע למה לצפות ואיך המדיה עובדת.


כל הצלחה מרגשת ומוערכת פי כמה בשל חוסר הוודאות שקדם לה והתהליך שעברנו עד שפורסמה. בהצלחה!!



הכותבת: גל זילברמן ניסים, בעלת משרד יחסי ציבור, המתמחה בייעוץ תקשורתי ובניית מוניטין לעסקים, עמותות וסטארטאפים.

47 צפיות0 תגובות
bottom of page