כך לא תיפלו בפח של רמאי הדיגיטל: כתבה בדה-מרקר

לאן פונים כשרוצים לכתוב על איך לא ליפול עם שרלטנים או סתם חובבנים של שיווק דיגיטלי?

למי שמתאימים ספקי שיווק דיגיטלי לעסקים למחייתם, כמובן.

שזה אנחנו, למקרה שהרמז לא היה ברור.


כתבת דהמרקר טלי חרותי סובר ראיינה את המנכ"וורת שלנו, נעמי כרמי, והנה 10 הטיפים החשובים שהן גיבשו:

רוצים להתייעץ ישירות עם כותבי הטיפים? לחצו לשיחת ייעוץ חינם


ולנוחותכם, הנה תמלול הכתבה:


קשה להתעלם משלל הפרסומות שצצות ברשתוות החברתיות של שלל מומחים לשיווק ברשת, שמבטיחים תוצאות מדהימות לעסק שלכם וחשיפה מדהימה לקהלי יעד רחבים.

הבשורה הטובה היא כי על אף השוק הפרוץ, ניתן להקטין את הסיכוי ליפול לידיו של שרלטן שייקח את הכסף שלכם, ולא יספק לכם שיווק דיגיטלי עסקי נדרש. הנה עשרה טיפים חשובים.


1. גורו לכם מהגורואים


תחום השיווק הדיגיטלי גדוש בגורואים, כאלה שפיצחו את השיטה, ניצחו את האלגוריתם, כישפו את מארק צוקרברג – ועכשיו, במקום לעשות מיליונים במסחר עבור עצמם - הם עובדים קשה בלשווק לכם את הקורס שילמד אתכם את השיטה שלהם.


למה, בעצם? רמז: כמעט תמיד מדובר בשרלטנים. אם הם היו מפצחים את השיטה – והם לא, כי אין שיטה ואי אפשר לפצח אותה - הם לא היו עסוקים בלהעביר קורסים, אלא היו עסוקים במסחר ועושים מיליונים.


יש שתי דרכים מצוינות לזיהוי גורואים:


- הם כל הזמן עסוקים בלומר לנו איך לחשוב ולהרגיש. "הדבר הבא שאני אראה לכם יעיף לכם את המוח!"; "הגילוי הזה כל כך עצום, אתם לא מבינים בכלל כמה הוא מדהים!"


- הם מפעילים לחץ. חזק, לא פרופורציונלי, ובלתי פוסק. שולחים הודעות SMS, מתקשרים, שולחים עוד ועוד סרטונים – רק שלא יהיה לכם זמן לעצור ולחשוב.


אם אתם באמת רוצים ללמוד את התחום, קחו שיעורים פרטיים ממקצועים שגם יבנו איתכם את הנכסים העסקיים שלכם, וילמדו אתכם מה נכון רק לחברה שלכם - ולא לאף אחד אחר.


2. תוצאות בטוחות? לא בטוח


כן, זה מנוגד לתחושת הבטן של רוב בעלי ובעלות העסקים ומנהלי ומנהלות השיווק, אבל אין מה לעשות -מבטיחים לכם תוצאות בטוחות? זה הזמן לחשוד.


אין תוצאות בטוחות בשיווק דיגיטלי. גם אצל המנוסים והמוכשרים ביותר. מדובר בתהליך בלתי-נגמר של ניסוי וטעיה וטיוב וחוזר חלילה.


מה שמקצוענים אמיתיים יבטיחו לכם זה לעשות הכל כדי לטייב את התוצאות שלכם, ושזה יהיה תהליך ארוך שבו כל חודש תראו תוצאות טובות יותר – עד שפייסבוק וגוגל ישנו שוב את האלגוריתם שלהם, ונצטרך להתאים הכל שוב.


3. שלא יזיזו אתכם


שרלטנים וחובבנים בתחום הדיגיטל יודעים לעשות דבר או שניים ממש טוב. למשל, לבנות מהלך שמוביל מסרטון מפתיע לעמוד נחיתה להשארת פרטים למכירה. ואם אצלכם פחות מתאים סרטון מפתיע? או שהמותג שלכם דורש חינוך קהל שבכלל לא עובד ככה, או שאתם צריכים להביא אנשים לחנות פיזית? הם ינסו להזיז אתכם, בכוח ותוך הפעלת לחץ, ממה שבאמת מתאים לכם – למהלך האחד הזה שהם מכירים ויודעים ו"עובד לכולם".


נכון, מהצד השני – הרבה פעמים מקצוענים אמיתיים יציעו לכם הצעות שונות ממה שחשבתם. אבל אצל נשות ואנשי מקצוע אלה יהיו כמה הצעות, והן יהיו מותאמות למה שאתם צריכים באמת. הם לא ינסו להפעיל לחץ כדי להזיז אתכם רחוק מהצרכים שלכם.


4. המפרסמים שיודעים לפרסם את עצמם


אנשי דיגיטל מפרסמים את עצמם בדיגיטל? האמת היא שלרוב לא. לרוב המקצוענים בתחום אין זמן או תקציב לפרסום אפקטיבי.


מצד שני, דווקא מי שכן מצליחים לפרסם את עצמם עשויים להיות אנשי מקצוע טובים. אז איך יודעים?


כאן דווקא יש שיטה.


מבקשים מאנשי המקצוע האלה המלצות מעסקים דומים לשלך. אין להם? חשוד. יש להם? לא מתקשרים לטלפון שהם נתנו לך, אלא מחפשים את בית העסק באחד ממאגרי העסקים ומתקשרים ישירות לעסק.


ואם יש להם המלצות מעסקים, אבל לא דומים? כדאי להתחיל עם איש או אשת מקצוע שכבר מכירים את הקהלים והשפה שלכם. זו לא חובה, אבל זה בהחלט יכול לחסוך זמן וכסף.


5. זול זה יקר


אם מכונית חלומותיכם עולה 100 אלף שקל, אבל מישהו מוכן למכור לכם אחת ב- 15 אלף שקל - לא תחשדו? אז למה כל כך הרבה בעלות ובעלי עסקים מתפתים לניהול עמוד אינסטגרם עסקי תמורת 350 שקל בחודש, כשהמתחילים עושים את זה ב-1,500 שקל לעמוד קטן, והמנוסים מתחילים ב-2,000 שקל?


כמו ברכישה גדולה, תתחילו לברר מהם המחירים המקובלים בשוק. תתייעצו עם חברים, קולגות, או גופים אובייקטיביים יותר. עבודת ההכנה הזו חשובה, מכיוון שהרבה יותר מדי עסקים משלמים ביוקר מכיוון שהם מתפתים למחיר נמוך.


6. פיילוט היא מילת הקסם


גם אחרי שעקבנו אחרי כל הטיפים, אנחנו עדיין עלולים ליפול על אשת או איש שיווק חובבניים, או סתם לא מתאימים. הדרך הטובה ביותר למצוא את אנשי המקצוע הטובים ביותר היא להתחיל עם פיילוט. להגדיר תוצאה קטנה, בת השגה בזמן קצר, עם תקציב מתאים – ולהתחיל ממנה. כך תלמדו הכי טוב את המועמד או המועמדת שלכם, את הקשר עמם ואפילו את הצרכים שלכם - עצמכם.


7.הגדירו את התקציב בעצמכם


אחת הטעויות הנפוצות ביותר של בעלות עסקים ומנהלי שיווק היא לתת לספקי השיווק להגדיר את התקציב. כדאי לזכור שתקציב גבוה יותר באמת יביא תוצאות טובות יותר – אבל גם יקשה עליכם להתאושש מהמכה, אם עבדו עליכם או סתם עשו עבודה בינונית ומטה. ואין מה לעשות, ברוב התחומים גם למקצוענים הטובים ביותר ייקח חודש-חודשיים להתחיל להביא תוצאות רלוונטיות.


אז מה עושים?



מחליטים איזה סכום העסק שלכם יכול להוציא במשך שלושה חודשים מבלי לחטוף מכה קשה מדי – ואז, אחרי שביררתם מהם המחירים המקובלים בשוק, אומרים לאנשי המקצוע "זה התקציב הראשוני שלי. מה תוכלו להכניס בו?". כך תקבלו גם הרבה רעיונות יצירתיים יותר, וגם לא תיפגעו. ואחרי חודשיים שלושה – ייווצר ממאמצי השיווק תקציב חדש וגדול יותר, לצד אמון באנשי המקצוע.


8. רוצים להגשים חלומות? התאימו את הציפיות


הגעתם לבחון אנשי מקצוע? מעולה. אל תשכחו לתאם ציפיות. מדובר בשלב קטן שהרבה יותר מדי עסקים מדלגים עליו, ויכול לחסוך את הצלקות הקשות ביותר. דאגו לשאול את עצמכם ואת איש המקצוע שבחרתם מה צפוי לקרות בחודש הראשון? מה ייחשב הצלחה גדולה? מה ייחשב לכישלון? תוך כמה זמן תגיע איזו תוצאה?


9. האם הקצב מתאים לכם?


שאלו את עצמכם אם מתאים לכם להמתין ארבעה ימים לתשובה מאיש המקצוע, ואם מתאים לכם לעבוד עם מישהו שדורש מכם לספק תשובות לשאלות בלחץ ובאופן מיידי? חשוב לבחור אנשי מקצוע שמתאימים לקצב שלכם.


10. כולנו רוצים שיקשיבו לנו


תכונה ידועה של משווקים חסרי ביטחון היא דווקא לדבר על עצמם הרבה, לעוף על עצמם ולהאדיר את עצמם. הקשבה היא תכונה חשובה בחיים בכלל, ובמיוחד אצל אנשים שחיים שיווק, ולמדו לשווק את עצמם. נסו לשים לב לאן מופנית תשומת הלב שלהם - וסננו בהצלחה את מי שלא יקשיבו גם לאורך הדרך.


רוצים להתייעץ ישירות עם כותבי הטיפים? לחצו לשיחת ייעוץ חינם

732 צפיות0 תגובות