עתידות: אודיו ייכנס לתוכנית השיווק שלכם ממש בקרוב. למה?

כבר שנתיים-שלוש שאנשי האסטרטגיה והטכנולוגיה מדברים על "מהפיכת האודיו", ועל זה שהיא הדבר הגדול הבא.


בתאוריה.

כלומר, בארצות הברית חיפוש קולי מכסה כבר 40% (!) מכלל החיפושים בגוגל וחברותיה, כ-50% מהאזרחים משתמשים בעוזרות הקוליות של גוגל, אפל ואמזון בבית ובאוטו, ויותר מ-55% מאזינים באופן קבוע לפודקאסטים. כך שזה לא לגמרי תיאוריה...

אבל מצב הזה מתקדם לאט כבר כמה שנים. פחות מהפיכה, יותר סיפוח זוחל.


ועכשיו, ממש הרגע, זה משתנה.


מה קרה פתאום עם האודיו?

קודם כל, הקורונה קרתה. כמה וכמה מחקרים מצביעים על שובע ממסכים, שלא לדבר על בחילה פיזית.

לתוך עייפות-הזום, לצד אחוזי החדירה המרהיבים של פודקאסטים בכל העולם ולא רק בארה"ב, נכנסה קלאבהאוס.

והעיפה לאינטרנט את הפוני.


קלאבהאוס היא רשת חברתית מבוססת-אודיו.


כלומר, במקום שהיא תבין ממך איזה פוסטים עם טקסט, וידאו ותמונות בא לך לראות, מחברים ואחרים, כמו פייסבוק ושות' - היא מציעה לך חדרי שיחה שקורים עכשיו, הרגע, בנושאים שנראה לה שיעניינו אותך.

רוצה לדבר עם כרישי השקעות בטכנולוגיה שמחפשים סטארטאפים? כמעט בכל רגע נתון יש שיחה כזו. רוצה חדר שיחה שמפגיש ישראלים ופלסטינים לקול צהלות האירופאים? חדר שיחה על שיווק דיגיטל באודיו? טכניקות בישול עשבים שליקטת במדורה בשטח? יש. הכל יש.


היא מעודדת קהילתיות (כי חדרי שיחה בנושאים שבוערים לך), מעודדת תחושה חזקה של פומו (אם אני לא שם כרגע אני מפסידה שיחה מעניינת שלא תחזור לעולם) ומעניינת מאוד.

אבל לבדה - היא לא הספיקה כדי להפוך את האודיו למהפיכה, ולהכריח אותנו, כאן בלבנט, להתאים את השיווק שלנו...


עד שכוווווולם בדיגיטל – מפייסבוק עד ספוטיפיי – החלו ליצור חיקויים של קלאבהאוס. אפילו טוויטר הכה-טקסטואלית השיקה חדרי שיח.


שני מהלכים כאלה מעניינים במיוחד:


מהלך הסושיאל-אודיו של ספוטיפיי

אנחנו כבר רגילים למצוא יוצרי מוזיקה ופודקאסטים בספוטיפיי. להמשיך משם לתוך חדרי שיחה עם היוצרים האלה טבעית ומתבקשת - וזה בדיוק מה שספוטיפיי משיקה.

וכיוון שהאופציה הזו קשורה בקשר הדוק כבר לקהל שמעדיף סאונד (פודקאסטים, למשל), ויכולה לקשור אותם יחד חזק יותר – היא צפויה להרגיל אותנו מהר מאוד לחדרי השיחה האלה. כנראה.


מהלך הסושיאל-אודיו של פייסבוק ובנותיה, אינסטגרם ווטסאפ

פייסבוק הרימה מהלך מפואר, שהתבשל על אש קטנה כבר תקופה עד לפיצוץ של קלאבהאוס, וכולל הרבה יותר מחדרי שיחה:

- חדרי שיחה במסנג'ר המאוחד פייסבוק+אינסטגרם ובווטסאפ. מתבקש, אבל לא מעניין יותר משיחה קבוצתית בווטס.


- חדרי שיחה של קהילות בפייסבוק.

- ואחד הניסויים הכי מעניינים, בעיני לפחות – סאונדבייטס. כלומר, קטעי אודיו קצרים שמשמשים כפוסטים לכל דבר, פשוט כמה משפטים מוקלטים יחד, וגרים בשלום זאב-עם-כבש עם שאר הפוסטים המוכרים בתוך אינסטגרם ופייסבוק.


למה כולנו עומדים ליצור סאונד-בייטס?

החלק האחרון הוא סופר מעניין, כי הוא לוקח את האודיו למקום חדש – אבל מתבקש. כבר היום, אנשים מתנסים עם פוסטים מבוססי-אודיו בקטנה. למשל, כדי לפרסם פוסט-אודיו - לוקחים קטע מהרדיו או הקלטה, שמים עליה תמונה קבועה ומעלים כפוסט. כאילו הוא וידאו. או, כדי לצרוך פוסטים באודיו, מבקשים מהעוזר/ת הקולי/ת (ותהיה סירי, אלכסה או אוקי-גוגל), להקריא להם את הפוסטים האחרונים בזמן שהם נוהגים.


שזה, תכלס, אחד מגורמי המשיכה החזקים של האודיו – אפשר להאזין לו, ואפילו לדבר, בזמן שעושים דברים אחרים. כלים. כביסה. כושר רחמנא ליצלן.


וכאן טמונה התשובה לשאלה החשובה:


איך אפשר לשלב אודיו בשיווק שלנו כבר היום?

כי אם יש כאן מהפיכה שמתרחשת ממש עכשיו – מי שיהיה מוכן ומי שתהיה ערוכה לפני כולם, יוכלו לקטוף את פירות ההתלהבות הראשונים.

דרך אחת מצוינת לשלב אודיו כבר היום, היא לעשות סאונד-בייטס – עוד לפני שהכלי הושק.

כלומר, להקליט דברים מעניינים במיוחד – כאילה שהייתם כותבים עליהם מאמר קצר, או פוסט ארוך – להדביק עליהם תמונה או אפילו מצגת, ולפרסם כסרטון עם המלצה להאזין לו בזמן שעושים דברים אחרים. אנחנו בונים כרגע סדרת סרטונים על תכנון וניהול תקציב שיווק דיגיטל בדיוק בצורה הזו.


דרך שניה, היא להקים לעצמך חדר שיחה חד-פעמי: לקחת קהילה – קבוצת פייסבוק, ווטסאפ או סתם רשימת דיוור – ולהזמין אותם לחדר שיחה איתכם. בווטסאפ, מסנג'ר או סתם זום ללא וידאו. תגלו שאנשים אוהבים את הרעיון (אנחנו גילינו, במגוון דרכים), והוא מאפשר להם לא רק להקשיב אלא להתבטא, לשאול אתכם שאלות על המקצוע, להיעזר בכם. וככה הוא עוזר לכם למצב את עצמכם כאנשי מקצוע מעולים, נותני ערך וקשובים – תרתי משמע.


ואם אין לכם קהילה משלכם - אפשר להציע לאדמין של קבוצת פייסבוק רלוונטית שיתוף פעולה. כך גם תגיעו לקהל חדש.

וכמובן – אם אתם מוכרים לקהל אמריקאי, לוודא שקל למצוא אתכם בחיפוש קולי. אבל את זה אתם כבר בטח יודעים.


ומה הלאה?

אחת ההתפתחויות הכי מעניינות כרגע היא קפיצות-הטכנולוגיה המרשימות בתמלול אודיו לכתב וכתב לאודיו (הקראה אוטומטית, ממוחשבת של טקסט). שניהם כבר נעשים בקלות, בצורה אוטומטית לגמרי וברמה גבוהה מאוד - באנגלית. ומתחילים לחדור גם לשפות אחרות.

אחת מאבני הדרך קרתה ממש בחודש האחרון: מייקרוסופט רכשה חברה בשם ניואנס בסכום דמיוני של כמעט 20 מיליארד (!) דולר. ניואנס היא חלוצה בתחום זיהוי הקול והשפה הטבעית, במיוחד בתחומי הבריאות – אבל האנליסטים מהמרים שמייקרוסופט שילמה כל כך הרבה בעיקר עבור החלק הראשון, של זיהוי הקול והשפה.


כך שאנחנו מתקרבים מהר מאוד לעולם שבו רשתות חברתיות מתנהלות באודיו – מי לגמרי ומי חלקית. רוב החיפושים יהפכו להיות קוליים, הסמארטפון יקריא לנו פוסטים תוך כדי נסיעה וישלח סמסים כתובים בשמנו...

תוכן אודיו הופך לוידאו החדש


כמו הוידאו בעשור (או שניים) האחרונים, הוא הופך ממש עכשיו ממשהו שעושים אמנים יחודיים, כמו אנשי רדיו ומוזיקאים, למשהו שכולם עושים מהסלולרי שלהם, כל יום וכל היום, כמו להעלות בומרנג לאינסטוש או לשלוח וידאו לסבתא.

וזה הזמן להקדים, ולקחת את המקום שלנו בו כמובילים.


רוצים להתייעץ לגבי שילוב תוכן אודיו בשיווק? או בכל שאלה דיגיטלית אחרת? שריינו לעצמכם שיחת ייעוץ. זה בחינם!


היה מעניין? מי עוד רוצה לדעת את זה? שתפו:

© 2018 כל הזכויות שמורות