הצ'ק ליסט המלא לעסק: 6 התחומים הכי חשובים
top of page

הצ'ק ליסט המלא לעסק: 6 התחומים הכי חשובים

לאחרונה פגשתי את גלעד שגב, המומחה המוביל בארץ ליצירת שיתופי פעולה שמייצרים הכנסות ומנטור עסקי.

גלעד הוא אחד היחידים בארץ שיודע ליצור שיתופי פעולה רווחיים באמת. הכרתי אותו כששמעתי על שיתוף פעולה מהמם: בין רשת מאפיות ליצרנית מגשי אירוח בפסח - המאפיות הופכות לתצוגת פירות, במקום סתם לסגור, יצרנית המגשים מקבלת חשיפה של קהל קהילתי ואוהד בזמן שיא, וכולם מרוויחים יפה יפה.


וכיוון שגלעד מלמד את התחום הזה - יש לו קורס שלם - הזמנתי אותו להעביר הדרכה ללקוחות מוח כוורת בנושא

יצירת שת"פים שמייצרים הכנסות.

ההדרכה תתקיים בזום , ביום שלישי 26.4.22 בשעה 13:00

הדרכה ללא עלות, אבל יש להירשם כדי לשריין מקום. לחצו להרשמה


גלעד הציע, כדי שתוכלו להכיר אותו, מתנה מיוחדת ללקוחות מוח כוורת: הצ'ק ליסט העסקי המלא.


באילו 6 זירות אנחנו חייבים להתמקצע כדי שהעסק שלנו יפרח?

עברו על הצ'ק ליסט ותקבלו את כל מה שאתם צריכים לחשוב עליו בעסק כדי להזניק אותו... וכמובן, בואו להרצאה ;)

כל עסק מתנהל בשש זירות במקביל. זה לא משנה אם מדובר בתאגיד בין-לאומי ענק או בעצמאי שעובד מהקליניקה או מהמשרד.



(1) זירת היצור 👨‍🔧

יש לך מוצר או שירות אותו יש להכין. גם אם מדובר בשירות אזי יש לארוז אותו כך שהלקוח יבין מה השירות, יהיה מעוניין בו ולבסוף גם ירכוש.

ישנם תהליכי פיתוח שעברתם או שאתם עדיין עוברים, וכמובן פיתוח מוצרים חדשים. ישנם מוצרים משלימים וכו וכו,

הטעות המרכזית של עסקים קטנים רבים היא, שהם נשארים בזירת הייצור.

משוכנעים כי בזכות המוצר המושלם שהם פיתחו העסק שלהם כבר יפרח. הבעיה... רובם נסגרים במהלך השנתיים הראשונות!


המוצר אמנם הוא הבסיס אבל לא יכול לעמוד לבדו.👩‍🔬


(2) זירת המכירות 💰

נשמע מובן מאיליו?! אולי... אבל מניסיוני מתברר שממש לא כך.


בזירת המכירות אנחנו צריכים לפתח ולרכוש דיי הרבה מיומנויות:

  • איך לשוחח עם הלקוח

  • איך לבצע מעקב שהלקוח נשאר מרוצה

  • איך לחדד את תהליך המכירה שלנו וכו'

  • וכמובן למכור ולהכניס כסף לעסק💰💰

(3) זירת השיווק 💗

זה כבר נושא רגיש ביותר. לא רק אצל עסקים קטנים אלא גם בחברות גדולות הרבה יותר.

התחושה הכללית היא שכל האינטרקציה עם הלקוחות מתרחשת בזירת המכירות, אבל לא כך הדבר!

זירת השיווק עוסקת בהתאמה שלנו ושל המוצר ללקוח האידיאלי שלנו. כלומר, סקרי שוק שילמדו אותנו מה הלקוח מחפש? איזה מוצר או איזה שירות?


עם המידע הזה נחזור לזירת הייצור ונבצע התאמות לשירות ולמוצרים שלנו. כל זה הינו שיווק.


נושא המיתוג שלנו בשוק 💗 ופעילות הבידול שלנו למול המתחרים, גם פעולות אלו מתרחשות בזירת השיווק.


למעשה שיווק נכון 💗חוסך לנו מעל 50% מתהליך המכירה. כלומר חוסך הרבה זמן וכסף... גם בעסק הקטן וגם לעצמאי שעובד לבדו.


(4) זירת התפעול 👷‍♀️👷‍♀

מי אמר אוטומציות?

הזמן שלך כעסק קטן הינו המשאב היקר ביותר שלך. ולכן ניהולו הינו משימה קריטית להצלחת העסק. ישנם היום אמצעים חדשים (אוטומציות) המאפשרות לעסק הקטן להתנהל ממש כמו חברה גדולה בעלת מצבת עובדים מרשימה.

מי שלא מכיר... זה הזמן ללמוד👷‍♀️


גם כל תהליכי הרכש שלנו (גם דיו למדפסת), וכמובן רכש חומרי גלם לייצור המוצר שלנו, רכש משחות וקרמים אצל מטפלים, רכש נייר במשרד עו"ד. אבל, גם ארוחות צהרים ופגישות בבתי קפה.

כל אלו מתרחשים ומנוהלים (בשאיפה) בזירת התפעול.התנהלות נכונה ומחושבת בזירת הרכש והתפעול עשויה לייצר את ההבחנה בין עסק משגשג לבין עסק שנסגר בשנה השניה לפעילותו.👷‍♀️👷‍♀️

(5) זירת כח-האדם 🙋‍♂️🙋‍♀️

נכון אולי אתם עובדים לבדכם, ואולי יש לך 3-5 עובדים.

אז אם יש לכם מספר עובדים, הרי ברור לכם שיש לבצע הגדרת תפקיד מדויקת לכל עובד, גם בנושא העבודה הישירה וגם לגבי פעילויות שיש לבצע מעבר להדגרת התפקיד הספציפית בעסק לשם תפעולו.


אותה חשיבות יש לזירת כח-האדם - גם אם אתם עסק-של-איש-אחד! 🙋‍♂️


רק שבעסק כזה הכל יתבטא בתכנון היומן שלכם, הקפידו להקצות זמנים ביומן לפי תחומי הפעילות שיש לבצע.

שלוש שעות לניהול הרכש, שעתיים לסקר שוק, חמש שעות לפגישה עם לקוחות וכו'


(6) זירת הכספים 💵

איך אומרים – "לא פחות חשוב!"

ניהול הקופה, ההוצאות💸 וההכנסות 💰, הינם הבסיס עליו עומד כל עסק.


בזירת הכספים תוכלו לענות על השאלה המרכזית שאמורה לעניין אתכם בעסק –ה "למה?"


למה אני מרוויח כזה סכום? או למה אני מרוויח יותר או פחות מידי? למה אני מפסיד? וכו'


ניתוח נכון של המספרים יענה לכם על רוב השאלות וישמור את העסק על מסלול הצמיחה.💵💵💵

רצוי מאוד להיעזר באנשי מקצוע, כיוון שהמאמץ שלכם אמור להיות מושקע בזירות הייצור השיווק והמכירות.

אבל כן ישנה חשיבות ללמוד את הכלים הבסיסיים דוגמת - מה זה תזרים ולמה הבנתו קריטית להצלחת העסק שלי.

ומעבר לכך פשוט לחזור לזירת כח האדם ולסמן ביומן פגישה חודשית או דו-חודשית עם רו"ח או יועץ מתאים אחר.


לסיכום

לא משנה במה אתם עוסקים ומה גודל העסק, קריטי לנהל את העסק באמצעות ששת הזירות האלו.

להבין את האינטרקציה ביניהן ולהקדיש זמן/ כסף ומיומנויות לכל אחת מהן בנפרד.


רוצה להזניק את העסק ללא התחייבות לעלויות?

נתראה בהדרכה ביום שני 26.4.22 ב-12:00! להרשמה וקבלת הקישור


29 צפיות0 תגובות
bottom of page