top of page

מתי כדאי להשקיע ב-SEO - וכמה? מדריך מעשי

מצד אחד, ברור לכל מנהל/ת שיווק ובעל/ת עסק עם אתר שכדאי לקדם אותו לתוצאות טובות יותר בגוגל.

מצד שני, קידום אתרים הוא עסק לא זול ולא פשוט, שלוקח זמן עד שרואים בו תוצאות.

אז אחת ולתמיד - מתי כדאי להשקיע בקידום אתרים אורגני בגוגל? וכמה להשקיע? פרוייקט חד פעמי? קידום לאורך זמן?

גייסנו את קטרינה מוניץ, מבונות ומקדמות האתרים הכי מוכשרות ומוצלחות במוח כוורת ובארץ, לפזר קצת את הערפל עם מדריך מעשי:

קידום אתרים אורגני בגוגל - מדריך מעשי למנהלי/ות שיווק ועסקים
מדריך מעשי. צילום: Jamie Street on Unsplash

בכל שנייה מתבצעים בגוגל כ-40,000 חיפושים בממוצע, מה שמתורגם לכ-3.5 מיליארד חיפושים ביום. לכן ברור לכולם שאם אנחנו בונים אתר או שיש לנו אחד כזה, אנחנו רוצים את אפיק התנועה הזה לאתר שלנו.


רובנו כבר יודעים שכל הפעולות שאנחנו עושים כדי לשפר את הדירוג והנראות של האתר במנועי חיפוש נקראות יחד "קידום אתרים אורגני" או SEO. אבל עם מה מתחילים, ובאיזה שלב? מתי נכון להשקיע בקידום אתר בגוגל, ומתי דווקא עדיף ממומן?


כדי להגיע אל היעד צריך לנסוע בשני מסלולים: האחד הוא אתר שבנוי נכון והשני הוא השקעה בתוכן נכון ורלוונטי.


כלומר, תהליך קידום אתר בגוגל כולל למעשה שני שלבים, מאוד שונים במהותם, שיכולים להתאים לעסקים ואתרים בשלבים שונים בחייהם:


שלב ראשון - אופטימיזציית אתר על מנת להתאימו באופן האופטימלי ביותר לסריקה וקידום בגוגל. לשלב זה שני חלקים: שיפור מבנה ותשתית האתר (הצד הטכני) ובניית אסטרטגיית תוכן (צד התוכן).


שלב שני - קידום אקטיבי שזה סך כל הפעולות שנעשה על מנת לשפר כמה שיותר מהר וכמה שיותר טוב את ביצוע האתר שלנו בגוגל בהתאם למילים ועולם התוכן הרלוונטי לעסק שלנו.


אז מתי נפנה לאיזה אפיק?


אופטימיזציה - חלק א: שיפור מבנה ותשתית האתר

לתשתית ומבנה האתר יש חשיבות רבה לקידום אתרים אורגני בגוגל. ככל שהאתר בנוי נכון, גוגל "אוהב" אותו יותר

וחושב שהוא מוצלח יותר.


שלב שיפור מבנה ותשתית האתר לקידום אתר בגוגל
תשתית טובה = מקום טוב בגוגל. צילום: Nate Johnston on Unsplash

לכן בשלב בניית האתר, לרוב במקביל לשלב האפיון, מומלץ להתייעץ עם מומחה/ית SEO כדי לקבל דגשים באשר ל -

  • מבנה האתר

  • חווית המשתמש

  • התאמה למובייל

  • מהירות האתר

  • עיצוב

התאמת האתר לגוגל עוד בשלב ההקמה יאפשר לכם ליצור בסיס חזק לקידום האתר בהמשך הדרך ולאינדוקס שלו באופן אופטימלי בגוגל.


ואם יש לנו כבר אתר?

בזמן ההקמה רוב בעלי עסקים לא נותנים מספיק את הדעת על יצירת תשתית האתר המותאמת לסריקה אופטימלית בגוגל. החדשות הטובות: אפשר לעשות זאת גם לאחר שהאתר נבנה ואנחנו רוצים לשפר ולהתחיל לקדם אותו אורגנית בגוגל. שימו לב שייתכן והמהלך ידרוש עבודה קצת יותר מעמיקה שתכלול שינוי במבנה האתר או מבנה הקישורים - אבל זה לגמרי אפשרי.


אופטימיזציה - חלק ב: בניית אסטרטגיית תוכן

לתוכן הכתוב באתר והשימוש בביטויי מפתח מדוייקים יש חשיבות רבה לקידום אתר בגוגל. גוגל רוצה לתת את התשובה הכי טובה לשאלות של הלקוחות הפוטנציאליים - ובשביל זה הוא מחפש תוכן מתאים.


אסטרטגיית תוכן לקידום אתרים אורגני בגוגל
גוגל רוצה לתת לנו מה שאנחנו הכי רוצים.

לכן לאחר שלב אופטימיזציית האתר ל-SEO מומלץ לעשות מחקר מילות מפתח שיכלול -

  • ניתוח של קהל היעד

  • ביטויי החיפוש של הקהל הזה בתחום העיסוק שלכם

  • וניתוח אתרי המתחרים (ישירים ועקיפים)

על מנת לגבש את אסטרטגיית התוכן הרלוונטית עבורכם ולהבין את רמת התחרות בשוק.


את המחקר ניתן לבצע לאחר שהאתר הוקם, או בשלב כתיבת התוכן לאתר. אסטרטגיית תוכן נכונה תעזור לכם להבין מה הקהל שלכם מחפש, מה תחומי העיסוק המשיקים לכם ולייצר את התוכן המדוייק תוך שימוש בביטויים המדוייקים על מנת למקסם את התנועה של הגולשים מגוגל.


וגם כאן, גם אם יש לכם כבר אתר ולא בניתם אסטרטגיית תוכן - מאוד מומלץ לעצור ולבנות אחת, עם מומחה/ית קידום אתרים אורגני בגוגל.


חשוב להבין שהקידום בגוגל הוא תחרותי. אין אפשרות לכל האתרים להגיע למקום הראשון בעמוד הראשון... ולכן, בכל שוק, התוצאות וההמלצות של מחקר התוכן יהיו שונות ומושפעות גם מוותק האתר, התנועה הקיימת אליו ועוד.


אתר עם תנועה רבה ומבנה אופטימלי יוכל להתחרות בקלות יותר על ביטויים מאוד תחרותיים בתחומו ואילו אתר

אתר חדש צריך קידום אורגני שונה לגמרי מאתר ותיק ומלא בתוכן
כל אתר והאסטרטגיה שלו. צילום: Arthur Osipyan on Unsplash

שטרם צבר מספיק מוניטין יצטרך לבנות אסטרטגיית תוכן שמתבססת יותר על ביטויי "זנב ארוך" (ביטויים נישתיים שיביאו פחות תנועה אבל יהיו פחות תחרותיים) על מנת לבסס את האתר בשלב הראשון במנוע החיפוש.


אבל כל אלה הם רק דוגמאות והם מאוד תלויים בפרמטרים של השוק והאתר שלכם בתוכו ולכן זה שלב שבהחלט כדאי להתייעץ עם בעל/ת מקצוע מהתחום.


בשורה התחתונה: לכל אתר חדש או קיים כדאי לעצור רגע, ולתת שדרוג חד פעמי כדי שיידבר עם גוגל בשפה שלו.



ריצה למרחקים ארוכים: תהליך קידום אקטיבי

אחרי שביצענו אופטימיזציה, מיקסמנו את התוכן שלנו ויש תנועה, אפשר להתחיל לקדם את האתר בגוגל באופן אקטיבי באופן קבוע ביחד עם מקדמ/ת אתרים מקצועי.


מקדמ/ת האתרים יבחנו לעומק את נתוני וביצועי האתר, ימליצו על שינויים נקודתיים במבנה ובתוכן ויתחילו לקדם את האתר בגוגל בעזרת יצירת קישורים לאתר, שיתופי פעולה ואולי אף שימוש בקידום ממומן, תלוי באסטרטגיית הקידום בגוגל הרצויה וברמת התחרות על הביטויים הנבחרים.


לפני שניגשים לתהליך, חשוב:

קידום אתר בגוגל אקטיבית הוא ריצה למרחקים ארוכים
קידום אקטיבי הוא ריצה למרחקים ארוכים. צילום: Thanuj Mathew on Unsplash
  • להתמקד בביטויים הספציפיים שחשוב לנו לשפר את המיקום של האתר שלנו בהם

  • להבין את מקורות התנועה לאתר לעומק

  • ולהתכונן לתהליך עבודה אקטיבי שלוקח זמן ולרוב מדובר בו בתשלום בריטיינר חודשי קבוע.


כיוון שמדובר בריצה למרחקים ארוכים, אם אין לכם עדיין תקציב לקידום אקטיבי לאורך זמן - מומלץ להתחיל עם ערוצים רלוונטיים אחרים (כמו רשתות חברתיות או קידום ממומן) שיראו תוצאות מהירות יותר, ואז להמשיך לקידום אקטיבי שימשיך להביא תוצאות לאורך הרבה יותר זמן.


בשורה התחתונה: קידום אתר אורגני אקטיבי ייתן יותר תוצאות לאורך זמן, אבל ההתקדמות אל היעדים ארוכה ויקרה יותר, ולכן כדאי להשקיע בו כשיש תקציב שיחזיק אותו לאורך זמן.

לסיכום,

תהליך של קידום אתר בגוגל בנוי ממספר חלקים: אופטימיזציית האתר לקידום אופטימלי בגוגל, אסטרטגיית תוכן וקידום אקטיבי. כל עסק יוכל לבצע את השלבים הנ''ל בהתאם לקצב הנכון והרלוונטי עבורו, האתר שלו, קהל היעד ואסטרטגיית השיווק הכללית שלו.

קידום אורגני בגוגל משתלב בעולמות התוכן והקידום הממומן ויאפשר לכם לקצור את פירותיו לאורך זמן לאחר תהליך עבודה מעמיק ונכון.


בהצלחה!


קטרינה מוניץ, בונה, משפרת ומקדמת אתרים למקסימום תוצאות הן בחווית המשתמש, ההמרה והן במנוע החיפוש. תכנים נוספים בנושאים אלו ניתן לקרוא כאן:

רוצים להתייעץ עם המומחים של מוח כוורת לגבי קידום אורגני או בכל שאלת דיגיטל? כאן משריינים שיחת ייעוץ.


מי עוד רוצה לדעת מה שקראת כרגע? לשיתוף:


125 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page