חנויות אינסטגרם ופייסבוק - מה יש בהן? ומה עומד להגיע?

נו, שמעת שחנויות פייסבוק ואינסטגרם נכנסו כבר לארץ, ואפשר להקים חנות מלאה בתוך הרשת החברתית? שהקונים לא צריכים לעבור לאתר כדי לראות מוצר? אם עדיין לא שמעת, או ששמעת משהו חלקי - הנה ראיון של המנכ"וורת שלנו, נעמי כרמי, ב"משחקי הכיס" עם שאול אמסטרדמסקי. חמש דקות על הפרטים החשובים ביותר:


בעקבות הראיון קיבלנו ה-מ-ו-ן פניות ובקשות לעשות סדר במה קיים, מה עומד להגיע ואיך מתחילים. אז הנה: סדר!

מה זה חנויות פייסבוק - אינסטגרם - ווטסאפ? הן כבר זמינות?

כן! חנויות פייסבוק, אינסטגרם ואפילו ווטסאפ הן דרך חדשה-ישנה של פייסבוק ובנותיה להציג מוצרים.

הן זמינות כבר היום, ומאפשרות לך:


בניית חנות פייסבוק, מתוך האתר הרשמי: https://www.facebook.com/business/shops

1. להעלות מוצרים לחנות - אחד אחד או קטלוג שלם


2. להציג אותם בחנות שהיא ממש כמו אתר קטן - בתוך פייסבוק, אינסטגרם ווטסאפ


3. לתייג מוצרים בכתב ועל תמונות ולשתף אותם



הן עדיין לא מאפשרות לשלם על המוצרים בתוך הרשתות החברתיות. אפשר לקבל תשלום כרגע: 1. דרך חנות אונליין, לעסקים שיש להם.

2. דרך הודעות מסנג'ר או ווטס - כלומר, לקבל פניה בנושא המוצר, ואז לתאם תשלום בטלפון, בביט/פייסבוק או בכל דרך אחרת.


מתי ייכנס תשלום לחנויות אינסטגרם, פייסבוק ווטסאפ?

שאלה טובה! לפי התחזיות - בפברואר.

הארנק של פייסבוק, נובי - מתוך ההכרזה עליו

פייסבוק אישרה, לאחרונה, שממש בקרוב - כנראה בפברואר - היא תשיק את הארנק הדיגיטלי שלה, נובי.


כמו שביט או פייסבוק מאפשרים לך להעביר כספים לכל מי שיש לך את הטלפון שלו - הארנק הזה, נובי, יאפשר להעביר כספים לכל מי שמחובר אליך דרך מסנג'ר.

גם המסנג'ר המאוחד של פייסבוק ואינסטגרם - ו... כן, גם ווטסאפ. שמתם לב שווטסאפ עדכנה את תנאי השימוש לאחרונה, בהודעה מדוברת מאוד? ככל הנראה, המטרה היא לאפשר את השימוש בנובי, הארנק הדיגיטלי שלה, גם על גבי ווטסאפ.


ומה הקשר לחנויות? פשוט!

ארנק שעומד להיות מושק ממש בקרוב, ויאפשר לשלם דרך פייס-אינסטה-ווטס + חנויות קיימות שרק מחכות לסליקה = תחזיות לסליקה בפברואר.


ואז, לקוחות יוכלו להיתקל במוצר > ללחוץ עליו > לראות את כל הפרטים > לקנות מיד! כן, זו עומדת להיות מהפיכה... וזה לא רק בתחומי פייסבוק. גם טיק טוק בעניין.


יש חנויות גם בטיק טוק?

בקרוב יהיו!

חנויות טיקטוק, מתוך ההכרזה של שופיפיי https://news.shopify.com/dancing-to-a-new-beat-shopify-brings-commerce-to-tiktok

גם טיק טוק רוצה למכור מוצרים ישירות דרך האפליקציה שלה, בלי לעבור לאתר (ולגזור קופון כמובן), והיא כבר הודיעה שהיא מפתחת חנויות דומות מאוד לאלו של פייסבוק ובנותיה.


כמה דומות?


השותפה שלה לפיתוח היא אותה שותפה שפיתחה עם פייסבוק את החנויות שלה, שופיפיי.




תתחילו לשנן: לטרנד הזה של חנויות בתוך רשתות חברתיות קוראים סושיאל קומרס. זה עומד להיות ה-טרנד במכירות אונליין ממש בקרוב.

עכשיו אתם יודעים למה.


צריך איש מקצוע כדי לפתוח חנות ברשת חברתית?

כמו תמיד, התשובה היא: תלוי.

כמה פשוטה או מורכבת תהיה החנות שלך?

אם יש לך כמה פריטים בודדים וערוץ הפצה אחד - למשל, אינסטגרם ביזנס - ממש לא חייבים. זו מערכת קלה שנועדה לכוווווולם.

אם יש לך קטלוג שלם או כמה ערוצי הפצה - מומלץ לעזור באשת/איש מקצוע, בעיקר כיוון שזה תחום חדש, וכמו כל תחום חדש בפייסבוק... הוא מלא בבאגים ובחבלי לידה. ואת אלה כבר מורכב לפתור לבד. מניסיון, במיוחד של הקיר ליד המחשב, שספג הרבה דפיקות ראש מתוסכלות בתקופה האחרונה.


ותמיד תמיד, כאשר רוצים להגיע לשלב הקמפיינים כדי להביא את הקונים לחנות - הפיזית או בסושיאל - מומלץ להיעזר או לפחות להתייעץ באיש מקצוע, כי מערכת הקמפיינים כבר הרבה יותר מורכבת.

רוצה להתייעץ? או שנתאים לך את אשת/איש המקצוע הכי נכונים עבורך?


שריינו לעצמכם שיחת ייעוץ חינם

© 2018 כל הזכויות שמורות