top of page

פרסום בטיקטוק - למי זה טוב?

כולם מדברים על טיקטוק. כל הרשתות החברתיות מנסות לחקות את טיקטוק. וכל מנהל שיווק או בעלת עסק מתחילים להרגיש את ה-FOMO, הפחד הזה שאנחנו מפספסים משהו גדול.


ומצד שני, טיקטוק... זה לא לילדים? ריקודים ושטויות?


אז למי מתאים קידום ופרסום בטיקטוק?

לאילו עסקים וחברות, לאיזה קהלים?

בואו נעשה סדר!


במאמר:


קהלים בטיקטוק - לאיזה עסקים כדאי לפתוח ערוץ?

כדי להחליט האם אתם זקוקים לטיק-טוק, השאלה הראשונה והחשובה ביותר, כמו תמיד, היא: לאילו קהלים אתם פונים?


בטיק טוק נמצאים כרגע כמה קהלים מאוד מאוד מובחנים:


בתוך ישראל -

נוער: ב-2021 לא פחות מ-54% מהנוער השתמשו בטיקטוק באופן קבוע. (לפי דו"ח האינטרנט 2021) מאז המספר עלה, אבל עוד אין נתונים רשמיים חדשים.

גילאי 18-22: נכון לינואר 2022, לא פחות מ- 40% מהצעירים בגילאי 18-22 משתמשים בטיקטוק! (נתוני איגוד האינטרנט הישראלי)

גילאי 22-25: בין 10-20% מגילאי הסטודנטים משתמשים באופן קבוע בטיקטוק - תלוי את מי שואלים.


מעל גיל 25% נתוני השימוש צונחים לאחוזים בודדים.


שורה תחתונה: אם גילאי 15-25 הם קהל יעד משמעותי אצלכם - טיקטוק הוא ערוץ שיווק חיוני. אם לא - היא תהיה בעתיד, אבל לא רלוונטית כרגע.


בארצות דוברות אנגלית -

טיקטוק היא הרשת הצומחת ביותר בעולם, עם 1.2 מיליארד משתמשים נכון למרץ 2022.

מתוך כל המיליארד הזה, כמה קהלים חזקים במיוחד הם:


דור ה-Z: צעירים בגילאי 18-30, ליברליים, מתעניינים בתחומי מגדר, סביבה וחברה צודקת יותר.


קוראי ספרים: בטיקטוק קהילת קוראים סופר פופולארית שיכולה להרים ספר למכירות מטורפות.


קהל בידור ותרבות: תכני סרטים, טלוויזיה, הצגות, ריקוד, סטאנדאפ ושאר תחומי הבידור והתרבות הם הנושאים האהובים והמדוברים ביותר בטיקטוק, לפי מחקר ההאשטאגים הפופולאריים ביותר.


עוד נושאים מובילים בטיקטוק: ספורט וכושר, עיצוב ושיפוץ הבית, אופנה וביוטי (כן, רק במקום ה-4), בישול ומתכונים, חיות מחמד.


שורה תחתונה:

אם אתם מוכרים מוצרים או שירותים לקהל עד גיל 30, לקהל תרבות או לאחד מהנושאים המובילים בעולם - אתם חייבים ערוץ טיק טוק. אם לא, עדיף להתייעץ עם מומחה לפני שאתם משקיעים ברשת הדורשת זמן וכסף הזאת.


קידום בטיקטוק - איך מגיעים לקהל?

אז החלטתם שיש לכם קהל בטיקטוק, ואתם בדרך לפתוח ערוץ. ברוכים הבאים!


שני הדברים שהכי חשוב לדעת מראש הם:

1. אל תשקיעו בוידאו סופר מושקע


סגנון הוידאו בטיקטוק הוא מהיר, לא-רשמי, אותנטי וכיפי.

וידאו משויף-היטב שנראה כמו פרסומת יפיל אתכם לחשיפה מינורית, ולהפסדים - וחבל.

צפו בסרטוני וידאו של הקהל שלכם, ונסו לגלות את הטרנדים המובילים, הסגנון ה"מלוכלך" והמטופש האהוב בטיקטוק. צרו הרבה סרטונים בסגנונות שונים, עדיף אותנטיים ועם אנשים שבאמת עובדים וקונים אצלכם, עד שתמצאו פורמט שמאפשר לכם ליצור 3-4 סרטונים כל שבוע בלי יותר מדי מאמץ.


2. השקיעו במיקרו-משפיענים


לכל קהילה בטיקטוק יש כמה עשרות מיקרו-משפיענים, עם 10-50 אלף עוקבים בחו"ל / 1000-10,000 עוקבים בארץ, והם קובעים את הטון. תיוג שלהם, סקירת מוצר או התחייסות שלהם תביא לכם קהל גדול וחם.

אחד היתרונות החזקים של טיק טוק הוא מערכת פניה ישירה למשפיענים בתוך הפלטפורמה!

היא מאפשרת לכם לחפש את המיקרו-משפיענים הכי רלוונטיים, לפנות אליהם ישירות ולסכם הכל בקלות.

אפשר גם לפנות ישירות ליוצרי התוכן הרלוונטיים למשלוח מוצרים, ואם יש להם 1000-5000 עוקבים, סביר להניח שהם ישמחו לסקור אותם תמורת המוצר עצמו כמתנה בלבד. מי שיש לה/לו קרוב או מעל 10,000 עוקבים בארץ כבר בוודאות ירצו תשלום.


פרסום בטיקטוק - למי כדאי להשקיע בפרסום ממומן?


אם אתם פונים לקהל ישראלי מפולח - בשלב זה, עדיף לוותר על הפרסום הממומן. רוב המשתמשים בטיקטוק מדלגים עליו מיד, והחשיפה מינורית.


אם אתם פונים לקהל ישראלי רחב - כדאי להתנסות בפרסום ממומן. שימו לב - חשוב מאוד שהוא לא יהיה פשוט התאמה של פרסומת טלוויזיונית או מהוקצעת, כי פשוט ידלגו עליו ותו לא. גם הפרסום חייב להיות בפורמטים המקובלים בטיקטוק.

דוגמא מעולה לשילוב של קידום ופרסום מוצלח לקהל רחב: מג'יק קאס.


אם אתם פונים לקהל בינלאומי ומוכרים מוצרים - כדאי מאוד להתנסות בחנויות טיקטוק!

הן מאפשרות תיוג מוצרים וכניסה לעמוד מוצר ממש מתוך הפיד, ומעלות בעשרות ומאות אחוזי את ההמרה מתוכן > לרכישה. רק אחרי שיש לכם חנות טיקטוק פעילה, כדאי להתנסות בפרסום ממומן. המחירים מאוד זולים ביחס לרשתות החברתיות המתחרות ולגוגל.


אם אתם פונים לקהל בינלאומי ומוכרים שירותים - כדאי להתייעץ עם מומחה.


העתיד בטיקטוק - מה צפוי?

טיק טוק היא הרשת עם הגידול הכי מהיר היום במספר משתמשים, גם בחו"ל - וגם בארץ. בזמן שרשתות אחרות מתמודדות עם עצירה ואפילו איבוד משתמשים, טיקטוק מתרחבת מיום ליום. היא מצליחה להיות סופר רלוונטית ופופולארית עבור יוצרי התוכן המובילים בעולם, ולכן עבור קהלים עצומים וחזקים, ונמצאת כל הזמן במבט קדימה.


היא בדרך להציע אופציות חדשות לוידאו ארוך, ממש כמו יוטיוב, לצד החנויות שלה, שתופסות פופולאריות אדירה.


השילוב של חנויות בתוך הפלטפורמה, שמאפשרות להכנס לעמודי מוצר בלי לעזוב את האפליקציה, יחד עם שידור

לייב מביאות אל המערב את הטרנד הכה פופולארי ורווחי במזרח הרחוק, של משפיענים שמוכרים מוצרים במליונים בלייב.


הרסן היחיד שלה ועקב אכילס הוא המקור הסיני שלה - יש ויהיו מי שנמנעים לקחת חלק ברשת שמקורה במשטר דיקטטורי. אבל הנמנעים האלו הם המיעוט, לא הרוב, והאנליסטים צופים לה המשך צמיחה מהירה.


השורה התחתונה: גם אם עוד אין לנו קהל בטיקטוק היום, מאוד מומלץ להכיר אותה, להכנס לצפות פאסיבית פעם בשבוע-שבועיים, ולהתחיל לעקוב אחרי מי שנראים כמשפיענים המובילים על קהלי היעד שלנו.


זקוקים לייעוץ מקצועי או מנהל/ת טיקטוק וערוצי שיווק חדשים וחזקים? לחצו כאן


את מי עוד המאמר הזה יכול לעניין? שתפו >


71 צפיות0 תגובות

Commentaires


bottom of page