המהפיכה הגדולה הבאה בדיגיטל: חנויות פייסבוק

המילה "מהפיכה" עוברת אינפלציה קשה כבר שנים.


כל סמרטוט לשטיפת הפינות של הכיור מבפנים מהונדס "בטכנולוגיה מהפכנית" (באמת הצטברה שם לא מעט ג'יפה, אבל בואו) וכל בחירות מחדש בוועד הורים ג'4 מבטיחות "מהפיכה בכיתה". כן. טוב.


אז איך נכנה התפתחות שעומדת – לדעתינו – לטלטל את עולם הדיגיטל?

משהו בסדר גודל של עליאקספרס, האייפון הראשון או – ובכן, פייסבוק? רעידת אדמה? התפרצות געשית? פלישת חייזרים?

נסחפנו. זו פשוט מהפיכה.

אבל... אמיתית.

אז מה כל כך מהפכני בהכרזה על חנויות פייסבוק?

1. הן מאפשרות לכל עסק למכור (כמעט) מיד אינטרנטית

2. הן פעילות בתוך פייסבוק, אינסטגרם ווטסאפ

3. הן מורידות (הרבה) שלבים במשפך ההמרה שיווק > מכירה

4. הן עומדות להשתלב בארנק הדיגיטלי-מסנג'רי המתוכנן של פייסבוק


אם אנחנו מחברים את הנקודות נכון – הן יהפכו את עולם הדיגיטל על ראשו וינערו אותו בכוח, משל היה מלחיה עקשנית בקיץ הישראלי.



1. הן מאפשרות לכל עסק למכור (כמעט) מיד אינטרנטית



גם היום עסקים יכולים לבנות אתר בקלות יחסית, או אפילו להצטרף לשירות דוגמת מרמלדה או אטסי. אתר לעסק הוא הפתרון הטוב ביותר לעסקים שרוצים למכור באינטרנט, וימשיך להיות.

אבל... בלי תקציב עיצוב, לפחות בסיסי, הוא נראה פחות מקצועי מהמתחרים הגדולים יותר. והוא הרבה פחות נוח ונעים למשתמש מהאתר של מי שכן השקיע כסף. ומאמץ. הרבה, הרבה, ה-ר-ב-ה מאמץ.


והנה נכנסות החנויות של פייסבוק.


ומאותו רגע, כל עסק בכל גודל – מנערה מוכשרת שרוקמת כריות עד תאגידי ענק והחייזרים מהפלישה ממקודם – יכול להקים גם מערך מכירה בפייסבוק.


מעוצב להפליא, מותאם אישית, והכל בכמה קליקים במובייל. אפילו מחשב לא צריך.

ומיד.


או כמעט מיד, כי בכל זאת צריך למלא עמוד מוצר לכל מוצר, או לממשק את הקטלוג, וגם זה קצת כאב ראש.

אבל החסמים הקודמים – הטכנולוגיים, הכספיים, העיצוביים – יורדים פלאים.

והחנות שבנית בשני אגודלים מהמובייל, כרגע?

זמינה ללקוחות שלך מיד בפייסבוק. ובאינסטגרם. ובווטסאפ.

קחו רגע ותנו לזה לשקוע.


2. הן פעילות בתוך פייסבוק, אינסטגרם ווטסאפ


החנויות החדשות, בניגוד לכל קליק לאתר מהעבר, הן תושבות קבע ילידיות – נייטיב, בלעז – בתוך פייסבוק, אינסטרגם וווטסאפ. משולבות לעומק ביכולות התיוג, השיתוף והפוטנציאל הוויראלי.


בשלב הדחיפה הראשוני, סביר להניח שפייסבוק תדחוף את החשיפה שלהן, כמו היא עושה בכל השקה של מוצר חדש שהיא רוצה ללמד את הקהל לאמץ.


אחר כך החשיפה האמיתית, כרגיל, תהיה בתשלום. אבל החנות, שבנית פעם אחת, תהיה זמינה במקביל בכל שלוש (בינתיים) הוורטיקלים של פייסבוק. והיא, בניגוד לחשיפה, תהיה אורגנית.


מה זה אומר?

שאפשר להשתמש ביכולות של פייסבוק בתוך החנויות עצמן.

אפשר, למשל, לתייג מוצר - נגיד, עגיל לשפם (מהפכני!) - בתוך תמונת אינסטה.

ויהושפט שמביט בה, יכול בקליק אחד לא רק לקבל פרטים עליו, אלא גם לקנות אותו מתנה לשפם שלו. כמה אימפולסיבי – ככה מרגש.

למי שמתרגש מקניות, כמובן.

וממכירות.


ואותו דבר בתוך שיחת המלצה על ספר בקבוצת הווטסאפ של מועדון הקריאה של נווה נרקיסוס –

ראובנה יכולה לתייג את המוצר מחנות הפייסבוק החביבה עליה, וכל החברים יכולים ללחוץ עליו, בתוך ווטסאפ, ולקנות. מיד.


תנו לזה רגע לשקוע.



3. הן מורידות (הרבה) שלבים במשפך ההמרה שיווק > מכירה



הידעתם שבימים כתיקונם, בממוצע, מתוך כל 100 הקלקות על פרסום בפייסבוק ללינק חיצוני, לאתר – רק 75 מקליקים מגיעים בסופו של דבר לתוכן?

⏳ חלקם מתחרטים כשלאתר לוקח 7.2 שניות לעלות.

⏳ חלקם מתחרטים בגלל שב-7.2 השניות האלה היה להם קצת זמן מת לחשוב.

⏳ והחלק השלישי בדיוק עלה על האוטובוס שהוא חיכה לו ואיחר מספיק בשביל שבכלל יוציא את הסמארטפון מהכיס ויפתח פייסבוק.


כל מי שעוסק בצורה מקצועית בשיווק יודע שככל שיש פחות שלבים בדרך – יש יותר מכירות.

וחנויות פייסבוק-אינסטגרם-ווטסאפ חוסכות הרבה יותר מ 7.2 שניות – הן חוסכות הרבה שלבים בדרך:

את ההחלטה לעבור לאתר אחר.

את זמן ההמתנה שהאתר יעלה במובייל.

את השניה של חוסר התמצאות באתר חדש, כי לפני רגע הייתי במיינד-סט של פייסבוק, שגורמת להרבה חזרות אחורה.



וזו רק ההתחלה:


הזכרנו כבר שפייסבוק עובדת על ארנק דיגיטלי משלה – ושהוא מתוכנן לעבוד דרך מסנג'ר הפייסבוק-אינסטגרם-ווטסאפ המאוחד שהיא הכריזה עליו כבר מזמן?

תנו לזה רגע לשקוע.



4. הן משתלבות בתוכנית הארנק הדיגיטלי-מסנג'רי של פייסבוק





פייסבוק בונה ארנק דיגיטלי (סטייל ביט ופייבוקס הפופולאריים בארץ), ומתכננת לאחד בין המסנג'רים של פייסבוק, איסטגרם ווטסאפ. ו... כן.

לאפשר העברת כספים באמצעות הארנק שלה דרך המסנג'ר המאוחד הזה.


וזו – לצד החנויות – כבר מהפיכה של ממש.

בניגוד לאתר מכירה שכבר יש, ושיווק בסושיאל שאנחנו כבר עושים, לזה פשוט אין מקבילה היום. טוב, אין מקבילה במערב.

במזרח דווקא יש אחת ממש רלוונטית... ואין לומר עליה שהיא לא מהפכנית.

סין.


בסין, כמו במהפיכה שפייסבוק מהדקת ומשייפת בזמן שאתם קוראים את המאמר הזה, יש מסנג'ר מונופוליסטי – WeChat – שכולם מתמסרים במסרים דרכו.


מסנג'ר מאוחד של פייסבוק, אינסטגרם וווטסאפ? כמה פופולארי הוא יהיה? ההשערה שלכם טובה כמו שלנו, אבל אפילו אם הוא רק ייקח את נתח השוק של מסרים מיידיים שקיים היום בשלוש הוורטיקלים – הוא יהיה עצום. ויש לו פוטנציאל מצוין לגדול הרבה מעבר, פשוט כי האיחוד הזה יהפוך אותו לדרך הנוחה ביותר להסתמס.


ובסין, כמו במהפיכה שפייסבוק כבר הכריזה עליה כל שלב בנפרד -

רגע, אנחנו חייבים לציין כאן שפייסבוק מעולם לא הכריזה שחנויות פייסבוק יהיו קשורות לארנק שלה. את הנקודות האלה אנחנו חיברנו – זה נראה לנו טבעי. לא?



אז, כן. בסין יש ארנק דיגיטלי, שעובד דרך WeChat, כמו שהארנק הפייסבוקי (תכירו, נובי) מיועד לעבוד דרך המסנג'ר המאוחד. וזו הדרך הכי נוחה לשלם בכל מקום...

אז יש לא מעט מקומות שבהם כבר אין שום דרך אחרת לשלם.


ועכשיו, בואו נחבר את הנקודות יחד:



זוכרים את ראובנה שרוצה ספר משיחת הווטס של קוראי נווה נרקיסוס? או את יהושפט שרואה עגיל לשפם?

הם רואים את תיוג המוצר בתמונה או בשיחה, לוחצים עליו, וקונים אותו... מיד.

בלי לעבור לאתר. בלי לחכות 7.2 שניות. ובלי להוציא את כרטיס האשראי מהכיס.

תנו.

לזה.

לשקוע.


הן עומדות להפוך את עולם הדיגיטל על ראשו ולנער אותו




ועכשיו אתם יודעים למה.

למה זה יוביל בשלב הבא?


בוודאות - להרבה יותר זמינות של הרבה יותר מוצרים אונליין. ולא סתם אונליין: בפייסבוק, אינסטגרם וווטסאפ.


בסבירות גבוהה - לרכישה יותר אימפולסיבית של מוצרים אונליין, בעיקר מוצרים לא יקרים, או ממותגים שמשכילים לבנות נאמנות גבוהה וקהילה סביבם.


וכנראה גם לעלייה תלולה אפילו יותר ברכישה אונליין – בזכות הזמינות.


למעשה, נסתכן כאן בנבואה או שתיים (בתקווה שלא נצא שוטים):


1. אחרי תקופת הסתגלות, ובטח אם וכאשר ישולב הארנק המסנג'רי, עסקים שלא יהיו בחנויות האלה (ומוכרים מוצרים לא יקרים) - יראו ירידה משמעותית במכירות. פשוט כי המתחרים יתפסו את כל האימפולסיביים קודם.

2. אימפולסיביות הקניה וסוג החנות הזהה בין כולם, עשויים להוביל למצב שחנויות ייבחנו פחות - - בעיצוב ובנראות - במחיר של שנקל יותר או פחות מול המתחרים

ויותר - - ביכולת לספק משלוח מהיר לסיפוק מהיר באותה מידה (מישהו הזכיר את אמזון?) - בשירות לקוחות שיתאים לעלייה התלולה בדרישה להחליף מוצרים. - ובפיתוח קהילת סושיאל ונאמנות מותג סביב החנות.

אגב, חדי העין בטח כבר שמו לב שזה אומר שפייסבוק ובניה הופכת מסושיאל – למנוע איקומרס, נכון?

וזה עוד לפני שהזכרנו בכלל את "GrokNet", כלי מבוסס בינה מלאכותית לזיהוי מוצרי צריכה שיעזור לפייסבוק לפלח מי מתעניין באיזה מוצר...

איך בכלל ייראו הרשתות החברתיות שלה ביום שאחרי המהפיכה? זו כבר השאלה הבאה שאנחנו שוברים את הראש עליה.

היה מעניין?

רוצים לשריין לעצמכם שיחת ייעוץ (חינם!) עם המומחים של מוח כוורת לגבי חנויות פייסבוק או כל שאלה דיגיטלית אחרת?

לחצו ושריינו מהר, לפני שייגמר.

חייבים לדון על מה שקראתם?

הקהילה של מוח כוורת מחכה לתובנות המפתיעות שלכם!

© 2018 כל הזכויות שמורות