האם הפרסום בפייסבוק שלך מנוהל נכון? 5 דגלים אדומים | מוח כוורת
top of page

האם הפרסום בפייסבוק שלך מנוהל נכון? 5 דגלים אדומים

אחד הסטודנטים המצליחים ביותר שלי אי פעם (הי, אלאור!) סיפר לי בגאווה קצת אחרי שסיים קורס מנהלי מדיה חברתית שהלקוחה הראשונה שלו - זו מהקורס - ביקשה ממנו להוריד את הקמפיין שיצר לה בפייסבוק, כי…

נכנסת פתאום יותר מדי עבודה, ואין לה זמן אפילו לשכור, לראשונה, עובדת משנה. היא תפוסה לגמרי לכל החודש הקרוב!

וואו.

למרבה הצער, מעט מאוד אלאורים כאלה מסתובבים בשוק הכה פרוץ של פרסום בפייסבוק, ורוב בעלי העסקים מתמודדים עם הבעיה ההפוכה: איך יודעים שמי שמפרסם עבורך בפייסבוק עושה עבודה טובה?

ללמד אותך את כל רזי הפרסום לוקח קצת יותר ממאמר אחד - אבל הנה 5 משפטים שצריכים להרים אצלך דגל אדום.

חשוב לזכור: לכל אחד מהם יכול להיות הסבר הגיוני וסביר לגמרי.

אבל אם נתקלת ביותר משניים מהם, אני ממליצה מאוד לפנות ישירות לספק, להתייעץ ולקבל תשובות לנקודות שהפריעו לך.

תקשורת פתוחה היא תמיד התשובה הטובה ביותר!

ורק אם אין תקשורת פתוחה, ואין תשובות טובות… אולי הגיע הזמן להחליף.

(גילוי נאות: איזה קטע! זה בדיוק העסק שלנו, להתאים מקצועני דיגיטל מעולים לעסקים קטנים ובינוניים! ;) )


1. "חצי שנה זה לא מספיק בשביל להראות תוצאות".


מה כן נכון?

עבודה נכונה בדיגיטל, ובמיוחד ברשתות חברתיות, לוקחת זמן. צריך להכיר את הקהל > לתת לו תוכן מעולה שיעזור לו להכיר אותך > ליצור אמון > ואז, כשהזמן נכון - כי הלקוח זקוק לך ולך יש מבצע או משהו מעניין להציע לו -

כל זה יבשיל לרכישה. ועוד אחת, ועוד ועוד ועוד.

דברי במספרים, גברת –

אם נקודת ההתחלה היא עמוד עסקי חדש, או כזה שלא הביא תוצאות בכלל, סביר שבשלושת החודשים הראשונים נראה מעט תוצאות, שיתחילו לעלות לקראת סוף התקופה הזאת.

מה לא נכון?

זה לא צריך לקחת חצי שנה! טוב, לרוב לא.

אם אחרי שלושה חודשים אין שום שיפור בתוצאות - זה דגל אדום 🚩 , בהחלט.

ויותר חשוב - גם אם היה שיפור חד פעמי, ומאז לאורך תקופה ארוכה אין שיפור, ואפילו לא "זינוקים" קטנים של הצלחות (בזמן מבצעים, למשל), כדאי לדבר עם הספק ולבדוק למה.

אחד ההבדלים החשוביםביותר בין מקצוענ/ית אמיתי/ת לבין כל השאר, בתחום הזה, הוא היכולת ללמוד את הנתונים לאורך זמן ולערוך אופטימיזציה - טיוב תוצאות - כל הזמן.

2."בלי 2000 ש"ח על מודעות בחודש אי אפשר לדעת כלום"

מה כן נכון?

לפני שהוצאנו את השקל הראשון על מודעות - אין למנהל/ת הקמפיינים, ולו המקצוענ/ית ביותר, שום מידע לגבי איך הקהל הספציפי של העסק שלך מגיב ומתנהג.

למנוסים ביותר יש דרכים טובות להעריך, אבל בין הערכה להתנהגות אמיתי של קהל – יש הבדל משמעותי.

דברי במספרים, גברת –

הסכום משתנה מאוד מעסק לעסק, אבל ב-99% מהמקרים – אפשר להתחיל ב-1000 ש"ח ראשוניים כדי ללמוד ולהבין את הבסיס, ולהסכים יחד על תקציב חודשי.

כן, כן, חזרנו לנקודה הזאת: תקשורת טובה ופתוחה היא תמיד התשובה.

מקצועני פרסום אמיתיים ישתפו אותך בנתונים ובהמלצות, אבל יאפשרו לך לבחור את הדרך שלך והתקציב שלך, ולעיתים קרובות יציעו להתחיל מסכום נמוך, יחסית, ולעלות בהתאם לתוצאות.

לגיטימי גם שספק יציין מראש "לא משתלם לי לעבוד עם תקציב של פחות מ-X", ולא משנה מה ה-X. זה חלק מהתקשורת הפתוחה - מקצוענים יודעים מה נכון ומשתלם עבורם...

ולך יש את החופש להחליט מה נכון ומשתלם עבורך.

מה לא נכון?

דרישה של תקציב גבוה משמעותית מ-1,000 ש"ח לבדיקה ראשונית, או אמירה בסגנון "בלי 2,500 ש"ח כל חודש אי אפשר לדעת כלום" מצביעות בעיני על חוסר מקצועיות. 🚩 או, במקרה הגרוע יותר, על ניסיון לקבוע תקציב חודשי גבוה שיתשלם יותר לספק, בתואנה ש"זה מה שצריך". 🚩

זה בדיוק ההפך מתקשורת פתוחה.

3."אני אשלח לך סיכום של הקמפיין, אי אפשר לתת לך גישה ישירה אליו"

מה נכון?

אולי שמת לב שאמרתי כבר פעם או פעמיים "תקשורת טובה ופתוחה היא תמיד התשובה".

וגישה ישירה לנתוני הקמפיינים שלך -

כמה עולה כל קליק על מודעה? כמה יצא על כל לקוח חדש? -

היא אחת הדרכים ההוגנות והנכונות לפתוח תקשורת טובה.

היום, רוב המקצוענים לא רק מאפשרים אלא אפילו מתעקשים שחשבון הפרסום יהיה בבעלות הלקוח, ואם חשבון הפרסום שייך לך - יש לך גישה חופשית לגמרי לכל נתוני הפרסום.

כלומר, יש לך דרך לראות כמה עולה כל תוצאה - מה המחיר של כל תגובה, כל קליק על מודעה וכל ליד חדש.

במשפט 4 - עוד רגע! סבלנות! - אפרט כמה נתונים ממוצעים, כדי שתהיה לך גם דרך להבין את התוצאות האלה, ולא רק להתסכל עליהם ולתהות מה לכל הרוחות פייסבוק רוצה מחייך.

נקודה חשובה - אם ביקשת מהספק שלך לנהל את החשבון, כך שכרטיס האשראי של הספק משלם את עלות המודעות ואתם מתחשבנים בהתאם - מן הסתם לא תהיה לך גישה לחשבון, שלרוב יכלול גם לקוחות אחרים.

אבל רוב המקצוענים שמחים ואפילו מעדיפים לעבור עם חשבון נפרד לכל לקוח, שבו מוזן כרטיס האשראי של הלקוח, וללקוח - לך - יש גישה מלאה לכל הנתונים.

מה לא נכון?

ספק שמתעקש לנהל אצלו את חשבון המודעות ולא מוכן להעביר אותו לחשבון בבעלותך - חשוד בעיני. 🚩

ספק שהחשבון בבעלותו כי ביקשת שכך יהיה, אבל לא מוכן להעביר לך צילום מסך של הנתונים שהזכרתי למעלה מהקמפיינים שלך - חשוד בעיני. 🚩

וספק שמתעצבן כשמבקשים ממנו נתונים מסוימים ודורש "לסמוך עליו" - בלי תקשורת פתוחה - חשוד מאוד. 🚩🚩



4."אין מה לעשות, 3 ש"ח זה המחיר של טראפיק בפייסבוק"


מה נכון?


בהחלט, יש כמה מחירים מקובלים בפייסבוק, שקשה להשיג תוצאות בפחות מהם.


אבל: המחיר הזה חייב להשתלם לך - ואם הוא לא, יכול להיות שפרסום בפייסבוק הוא לא התשובה בשבילך!

או, כמו ברוב המקרים, יכול להיות שאפשר (וצריך) להשתמש במהלכים מורכבים יותר מקמפיין כדי לדאוג שהפרסום בפייסבוק ישתלם.

ויש כמה וכמה כאלה – לדוגמה, מהלך צביעת קהל בעזרת תוכן מושך, ואז פרסום לקהל דומה (לוקאלייק).

או מיפוי של קהל היעד לאורך זמן, מיפוי שלו ואז פילוח מתאים.

רק צריך להכיר אותם - ואת פייסבוק - לעומק.

דברי במספרים, גברת:

יש כמה בנצ'מארקים (=נתון סביר / ממוצע בשוק הישראלי) שיכולים לעזור לך להבין האם הנתונים שרואים בקמפיין הפייסבוק שלך סבירים, טובים או מאוד יקרים.

חשוב לזכור שמדובר בנתון סביר בארץ, ללקוח מסחרי - שתי אבחנות חשובות מאוד בפייסבוק.

והבנצ'מרקים היא - הוא - הם:

  • מחיר סביר לאינטראקציה עם פוסט פייסבוק, בקמפיין שמטרתו קידום הפוסט ויצירת אינטראקציה - צריך להיות פחות משקל, ועדיף - קרוב יותר ל-50 אגורות. המחיר יכול להיות גם כמה אגורות, אבל אם הוא גבוה משקל, ויש שיאמרו מ-75 אגורות, הוא יקר.


  • מחיר סביר לקליק על קישור לאתר, בקמפיין שהמטרה שלו היא תנועה לאתר - 1-2 ש"ח.


  • מחיר סביר ל-1,000 חשיפות (impressions) לקהל סטנדרטי, לא קטנטן, צריך להיות בין 25-35 ש"ח. נמוך יותר זה תמיד טוב יותר, מעל 35 ש"ח לאלף חשיפות זה יקר.

מה לא נכון:

ספק שמתעקש על מחירים יקרים יותר מהבנצ'מרק ולא מסביר למה - חשוד בעיני. 🚩🚩

לעיתים הקהל קטן מאוד או מבוקש מאוד, ולכן יקר מאוד, ולכן לעיתים יש הסבר הגיוני למחיר יקר. תקשורת טובה ופתוחה, אמרתי כבר?

ותמיד, מעבר למספרים האלה, חשובה השורה התחתונה - אם העלות של כל ליד או רכישה מהאתר לא משתלמת לך, זה הזמן לעבור לאסטרטגיה אחרת. או לספק אחר.



5."לא צריך רימרקטינג, זה לא בשביל עסק כמו שלך"

מה נכון?

במקרה שלא נתקלת במונח הכה-נפוץ הזה, רימרקטינג (וריטרגטינג) הוא התהליך שבו מזהים את מי שכבר נכנסו לאתר / עמוד נחיתה שלך, ומציעים לו הצעה שקשה לסרב לה.

או סתם מבצע משתלם.

אפשר גם לבנות, בעזרת פייסבוק, קהל דומה למתעניינים האלה.

לרוב, זה הקהל הכי רלוונטי לעסק שלך - קהל שכבר הצביע ברגליים (או באצבעות…), והתעניין במה שיש לך להציע.

ולכן, כמעט תמיד, רימרקטינג הוא מהלך שכדאי מאוד (מאוד!) להשקיע בו.

רימרקטינג יכול לכלול את כל מי שביקר באתר שלך, אבל לא רק - גם מי שרק היה, למשל, בקשר עם פוסט כלשהו בעמוד הפייסבוק, אפילו אם עוד לא עשה "לייק" לעמוד עצמו, הוא קהל טוב לרימרקטינג.


ואפילו אם הקהל שנוצר קטן מדי, אם הוא כולל מעל 300 אנשים – כאמור, אפשר ליצור לו "קהל דומה" גדול בהרבה במערכת הפרסום של פייסבוק.


ולכן, בעיני, אין כזה דבר "לא צריך רימרקטינג".

רק צריך למצוא את הדרך הנכונה ליצור את המהלך.

מה לא נכון?

אם יש לעסק אתר, והיו בו יותר מ-300 מבקרים - ספק שאומר שאין טעם ברימרקטינג חשוד בעיני, 🚩 וכדאי לברר איתו למה.

אם ביקשת מספק להפוך את האנשים שהיו באינטראקציה עם הפוסטים בעמוד לקהל, והוא טוען שאי אפשר - חשוד בעיני כחסר ניסיון או ידע חשוב בפייסבוק. 🚩 ולצערי הרב, יש לא מעט כאלה.

התשובה "יש פחות מ-300 כאלה, יהיה אפשר בהמשך" היא לגיטימית, במיוחד אם יש המשך.

התשובה "אבדוק אם אפשר ואיך" היא לגיטימית, זה בהחלט דורש ידע נרחב.

התשובה "אי אפשר" - לא. 🚩🚩🚩



השורה התחתונה: מה עושים אם החלטתי להחליף ספק?


מדברים איתנו! בשביל מה אנחנו פה?

אנחנו מספקים שירות - חינמי לגמרי! - של איתור מקצועני הדיגיטל הכי מתאימים עבורך.

מדברים איתך, מייעצים מה באמת צריך (ומה לא), ומתאימים לך את אנשי המקצוע הטובים ביותר, שהניסיון שלהם, לקוחות העבר ואפילו התחביבים עשו אותם למקצוענים הכי נכונים לך.

שלחו לנו הודעה וניקח את זה משם!

אפשר גם להתחיל בשיחת ייעוץ חינם, שבה נבין יחד מה העסק הכי צריך עכשיו, ונענה על שאלות מציקות. בלי שום התחייבות להמשך. לחצו לשריין לעצמכם שיחה.

היה מעניין? לחצו כאן למטה כדי לספר לחברים שיתעניינו גם >>


ושיהיה בהצלחה!

369 צפיות0 תגובות
bottom of page